19 Nisan 2016 Salı

Çocuğunuzun Yeniden Kendi Başına Uyumasını Sağlamak

Bebeklikten beri çocukların uyku problemleri annelerin hep uğraştığı yegane konulardan biridir. Eğer benim gibi daha bebekken uyku eğitimi verdiyseniz şanslınız. Çünkü uyku eğitimi alan çocuk yatağında kendi başına ve erken uykuya dalar. Kendi başına uyuyan çocuk gece uyandığında da kendi başına uykuya geri dönebilir ve sabaha mutlu kalkar çünkü uykusunu almıştır. Ne kadar uyku eğitimi vermiş de olsanız okula başlamasıyla hastalıklar, kardeş gelmesiyle anneyi koynunda isteme, tatil veya taşınma sebebiyle yerini yadırgama gibi sebeplerden bir anda kendinizi çocuğunuzun koynunda veya yanında koltukta uyurken bulabilirsiniz. “Eyvah bütün düzenimiz bozuldu” derken ne yapacağınızı bilemezseniz ve bir şey yapmanız gerekecekse de sil baştan başlamak gözünüzü korkutur. Gözünüz korkmasın çünkü esasında uyku eğitimi almış veya kendi başına daha önce yatağında uyuyan bir çocuğunuz varsa küçük bir oyunla yeniden onun eski uyku düzenine dönmesini sağlayabilirsiniz. 

2-3 ay önce kızımızın ağır bir grip geçirmesinin ardından her zaman “İyi geceler” diyip odasından çıkarken, odasındaki koltuktan kalkamaz olduk. Hastalık bitti, herşey normale döndü ama kızım o koltuktan kalkmama asla izin vermiyordu. Kalkarsam diye de durmadan gözünüzü açıp kapatıyor ve uykuya geçiş süresi 1 saatleri bulabiliyordu. Bir akşam benim koltukta 1 saat 15 dk oturmamdan dolayı belim tutuldu ve buna bir çare bulmaya karar verdik. Ada 5 aylıkken uyku eğitimi aldığımız Kundak’ın kurucusu Pınar Sibirsky’nin bana çok önceden bahsettiği yöntemi hemen uygulamaya başladık. Eşim onun sevdiği çizgifilm karakteri olan Mickey ve arkadaşlarının fotoğraflarının olduğu 4 haftalık bir tablo yaptı. Tabloda yukarıdan aşağı günler, soldan sağa da haftalar yazıyordu. Ben hemen gidip onun sevdiği gülen surat çıkartmalarından aldım. Önce kendisiyle konuştum. Artık bebek olmadığını, eskiden kendi başına uyuduğunu, koltukta oturmaktan belimin de çok ağrıdığını söyledim. Onun için bir tablo yaptığımızı, her kendi başına uyuduğu gün için sabahına gülen surat çıkartması yapıştıracağımızı, tablodada her yer gülen surat olunca istediği yürüyen kediyi ona alacağımızı söyledim. Önce çok heyecanlandı, oyun gibi geldi. Hemen tablomuzu dolabına yapıştırdık. Bu konuşma haftasonuna denk geldiği için öğlen uykusunda kendisi başlamak istedi. İyi uykular dileyip odasından çıktım. Odanın kapısında bekledim ve “Ne zaman anne dersen ben seni duyarım” dedim. Buraya kadar ne kadar kolay gitmiş olsa da bir an da ağlamaya ve bana “ Ben daha küçücüğüm” demeye başladı. Ne kadar içim gitse de artık 3,5 yaşında küçücük olmadığını biliyordum. O yüzden ikna ederek, sakinleştirerek, biraz kapının dışından “pşşşşş pşşşşş” diyerek sakinleşmesini bekledim. “Anneeee” dediğinde gülerek kapıdan kafamı uzatıp “ Ben burdayım, bak seni duyabilirim” dedim. 20 dk’lık debelenme sonunda kendi başına uyudu. Uyanında alkışlar, öpücükler, “ Afferim benim kızıma” lafları havada uçuştu ve beraber gülen surat çıkartmamızı yapıştırdık. Akşam uykusuna yattığında ağlama ve itiraz süresi 15 dakikaya indi. Sabah kalkınca yine aynı seremoniyle çıkartmamızı yapışırdık. 3. gün akşam uykusunda kızımı yatırıp, öpüp odasından çıktım. Hatta odanın kapısından salona bile gider oldum. Ve o gün 1,5 saat koltuktan oturmadığım için havalar uçuyordum. 


Bu yöntemi 2 arkadaşıma daha anlattım ve onlarda uyguladılar. Benim gibi birisi koltukta oturuyor, birisi de oğlunun koynunda yatıyordu. Şimdi ikisinin de çocukları tekrar kendi başına uyuyor. Burada esas püf nokta sizin kararlı olmanız. Eğer ağladığında veya duygu sömürüsü yaptığında hemen vazgeçecekseniz sakın başlamayın. Çünkü o zaman annemi ikna ettim diye düşünüp her zaman ağlayarak istediğini yaptırabilir. Ben ve 2 arkadaşım denedik tamamen başarılı olduk. Sizin çocuğunuzda önceden kendi başına uyur ama bir sebepten sizinle uyumaya alıştıysa. Bu yöntemi deneyebilirsiniz. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder