25 Ekim 2014 Cumartesi

Eyvah! Kış Saati Uygulaması Yarın

Yine geldik kış saatine geçiş zamanına… Ada daha minicikti ilk saat uygulamasının bir annenin hayatında ne kadar önemli bir yere sahip olduğunu anladığım zaman. Eğer planlı ve saatli bir bebeğiniz varsa, saatlerin ileri veya geri alınması her şeyi bir anda karmaşık hale getirebiliyor. Akşam 20.00’de gece uykusuna yatan bebeğiniz yeni uygulama ile 19.00’da yatırmanız gerekebiliyor. Bu da sabahları zaten 06.00’da size günaydın demek için gözlerini açan bebeğinizin, yeni saatle 05.00’de “hadi sabah oldu, oynayalım” demesine sebep oluyor. Daha hava aydınlanmamışken bir anda kendinizi odada hamur yaparken veya bebekleriyle evcilik oynarken bulabiliyorsunuz. Biz yetişkinler bile her saat  uygulamasına adapte olmakta zorlanırken, bebeklerimizin buna alışması biraz daha fazla zaman alabiliyor.

Peki neler yapabilir nasıl yeni saate çocuklarımızı adapte edebiliriz? İlk tecrübem olan yaz saat tarifesine geçişte Ada daha bebekti ve emip uyuduğu için bana çok da bir fazla etkisi olmamıştı. Emzirdiğim zaman uyuyordu. O yüzden saatinde bir farklılık olmadı. Hatta sabah 06.00 yerine yaz saatine göre 07.00’de kalkmasına sevinmiştim bile. Ama kış tarifesi zamanı geldiği zaman sabah 06.00 gibi kalkan kızımın yeni saate göre 05.00 gibi uyanması beni bayağı sersemletmişti. Ben de o zaman uyku eğitimi aldığımız Pınar Hanım’a danışmıştım. O da her gün 30dk oynayacak şekilde uykularını eski saatine getirebilirsiniz demişti. 1 hafta aynen Pınar Hanım’ın dediği gibi yaptım ve sonunda Ada yine aynı saatlerde uyumaya ve uyanmaya başladı.

Şimdi ise Ada 2 yaşında ve emerek değil kendi yatağında kendi kendine uyuyor. O yüzden nasıl yapacağımı düşünürken aklıma bebekken yaptığım yöntem geldi. Akşamları 20.00’de uyuyan Ada, saatler geriye alınca 19.00’da yatırmışım gibi olacak ve biliyorum ki uyumayacak. O yüzden her gün öğlen uykusunda da akşam uykusunda da 15 er dakikalık ileri atmalarla aynı saatleri yakalamaya çalışacağım. İlk günler tabii ki zorlu ve özellikle sabahları uykusuz olacak. Ama zamanla bizim adapte olmamız gibi onlarda alışacaklar. Biz annelere bu süreçte kolay gelsin... Umarım sizin için de yeni saat uygulamasına geçişte benim yaptığım yöntem yararlı olur.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder