29 Haziran 2014 Pazar

Çocuklarımıza Tavuk Yedirmeli miyiz?

Her anne çocuğunun gıdasına, yediklerinin kalitesine ve içerisinde katkı maddesi olmamasına dikkat eder. Çocukların özellikle büyüme çağındayken iyi beslenmeleri gerekiyor.  Anne olunca okuduklarımızdan ve duyduklarımızdan bir takım besinlere ön yargıyla yaklaşabiliyoruz. Bazı anneler kırmızı et yedirmek istemezken, bazı anneler çocuklarına tavuk asla yedirmemeyi tercih ediyor. Ben bu süreçte kızımın doktoruna çok güvendim ve onun yönlendirmeleri ile kızımın beslenmesini düzenledim. Doktorumuz kızıma beyaz et olarak sadece balık değil, tavuk da yedirmem gerektiğini söylediği zaman; "Tavuklar hormonlu diyorlar" dedim. O ise marka olan tavuk almamı ve tavuğunda çocuk için çok yararlı olduğunu belirtti. Ben de o günden sonra doktoruma güvenerek kızıma tavuk yedirmeye başladım. Ada ise tavuğa adeta çıldırıyor :)

Ben hala tavukla ilgili duyduklarımın, okuduklarımın aksine evimize özellikle marka olan tavuk aldığım için sanırım biraz içim rahat. Derken hepimizin tavuk denince aklına geldiği Banvit markası, anne bloggerlarını bir araya getirerek bizlere gerçekleri Banvit yetkilileri tarafından öğrenme fırsatı verdiler. Banvit olarak bize tavukla ilgili esasında çoğu bildiğimiz yanlışların doğrularını belgelerle, tüm açıklığı ile aktardılar. Tavukla ilgili esasında çoğu bildiğimiz konunun ne kadar yanlış olduğunu görmüş oldum. Tavuk tüketimi konusunda en çok konuşulan konu tavukların hormonlu olduğu konusudur. Ama tavuklara asla hormon verilmiyor aksine üretim yerlerinde 24 saat hem Banvit'in hem de devletin veterineri bulunduruluyor ve kesildikten sonra tavuklarda hormon veya sadece hastalandıklarında verdikleri antibiyotik kalıntılarının kalıp kalmadığı testlerle ölçülüyor. Ayrıca yılda sadece 500 bin analizi Banvit olarak kendileri yapıyorlar. Tavuklarda bizim gibi hastalanabiliyorlar. O zaman veteriner kontrolünde antibiyotik verilebiliyor. İyileşen tavuklar kesilmeden önce testlerden geçiriliyor ve antibiyotiğin tavuk bedeninden çıkıp çıkmadığı kontrol ediliyor. Tavuklara büyütme amaçlı antibiyotik verildiği duyumları ise ne kadar yanlışmış onu öğrenmiş olduk. Çünkü Türkiye'de büyütme amaçlı antibiyotiklerin girmesi kesinlikle yasak. Hormon ise tavuklara asla verilmiyor.

Tavuk üreticilerinin üretim merkezlerinde tavukların hiç gezmediği ve çok kısa sürelerde kesildiği de çoğumuzun duyduğu yanlış bilgilerden birisi. Banvit'in üretim merkezlerinin fotoğraflarını da gördüm. Tavuklar steril ve gezmeleri için alanları olan yerde yetişiyorlar. Çok erken 15-20 günde kesildikleri de doğru değil, 40 gün sonra kesiliyorlar. İsteyen tüketicilerin de gidip üretim merkezlerini gezmeleri mümkün.

Ben kısaca doktorumun dediğine uyup marka tavuk alıyordum. Banvit'de ki bilgilendirme toplantısı sonunda gördüm ki; çocuğunun sağlığına, hijyenine, katkısız beslenmesine önem veren anneler, çocuklarına tavuk yedirmek için benim gibi Banvit ürünlerini gönül rahatlığıyla kullanabilirler.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder