17 Şubat 2014 Pazartesi

Bebeğimin Gündüz Uykularını Azaltması

Bebeğimiz doğduğu zaman gündüzleri her fırsatta uyur. Zamanla gündüz daha fazla ayık kalmaya, etrafıyla ilgilenmeye ve gündüz uykularını 3 sefere düşürmeye başlar. Bunlar; sabah uykusu, öğlen uykusu ve akşamüzeri kestirmesidir. Ne yazık ki ben, Ada’yı akşamüzerleri uyutmam gerektiğini başlarda bilmiyordum. Dolayısıyla 4. aya kadar iki uyku yapan Ada, akşam saatlerinde çok yorgun oluyor ve çok huysuzlanıyordu. Geç farkına vardığım için 4. aydan itibaren saat 16.30 gibi 30 dakikalık kestirme yaptırmaya başladım. Üçüncü gündüz uykusu 9.aya kadar devam etti. Akşamüzeri az da olsa uyuyan bebek, daha dinlenmiş ve akşamları daha kesintisiz uyumaya başlıyor. 9. aydan itibaren üçüncü uyku olan akşamüzeri uykusuna yatırmakta zorlanmaya başladım.  Ada’yı yatağa yatırdığımda hiç olmadığı kadar ağlamaya ve yatağında ayağa kalkmaya başladı. Sonunda üçüncü gündüz uykumuzu 9,5 aylıkken yavaş yavaş kestik.

Kaldı elimize 2 gündüz uykusu. Sabahları 06.30 gibi uyanan Ada, 09.00-09.30 gibi ilk sabah uykusunu, 13.30 gibi de öğlen uykusunu yapıyordu. Uyku eğitimi aldığımız zaman Pınar Hanım, “15.aya kadar iki uykuda tutmanızı öneririm” demişti. Ada 14 aylıkken sabahları 07.00 gibi kalkmaya başladı. Böylece sabah 09.30 civarında uyutmama itiraz etmeye ve ağlamaya başladı. Bu itirazı, 9 aylıkken yaşadığım akşamüzeri uykusunu bırakma dönemini hatırlattığı için hemen anladım. Sabah uykusunu bırakmak istiyordu. Ben de yavaş yavaş bıraktırdım. Sabah 07.00 gibi kalktığı zaman sabah uykusunu yaptırmayıp, 13.30 yerine 12.30’da öğlen uykusuna yatırdım. Zaten daha fazla ayakta kalamıyor ve uykusunun geldiğini belli ediyordu. Eğer Ada sabah 06.00-06.30 gibi kalkarsa huysuzluğundan ve esnemesinden uykusu geldiğini anladım ve 09.30 gibi yine sabah uykusuna yatırdım. Böylece her gün olmasa da, erken kalktığı zaman sabah uykusu yapmaya, biraz daha geç kalktığı zamansa sabahları uyumamaya başladı. Yani kademeli olarak, onun uyku belirtilerine göre sabah uykusunu kaldırıyorum. Akşam uykusu ise hiç değişmedi banyo sonrası 19.30’da her akşam uykuya yatıyor.


Sabah uykusu bittiği zaman ben biraz karaları bağladım. 1 saat de olsa sabah o uyurken en azından bir gazete okuyordum, bilgisayarda işlerimi yapabiliyordum. Sonra fark ettim ki, sabah uykusunun kalkması bize biraz da özgürlük verdi. Çünkü hafta sonları eşim ve Ada’yla beraber 15 aydır sabah uykusu yüzünden yapamadığımız Pazar kahvaltılarımızı dışarıda yapmaya başladık. Hem bana hem de Ada’ya değişiklik oldu. Hafta içi yeni yerlere gidebilme ve sabah uykusu olmadığı için koştur koştur eve dönmeme özgürlüğümüz oldu. Sadece öğlen uykusu olduğu için daha da uzun uyumaya başladı. Öğlen uykusu ise 4 yaşına kadar devam ediyormuş. Esas o bittiği zaman anneler karaları bağlıyormuş ama neyse ki daha 3 senemiz var…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder